VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Brief Zorgverzekeraar Friesland/ aanvraag verandering verzekering

Beste mensen!
Kortgeleden een brief ontvangen van Zorgverzekeraar de Friesland.
In de openingszin staat: "U stuurde ons een aanvraag om uw verzekering te veranderen".

Nu zijn mijn vragen:

1. Zijn er mensen op dit forum, die (recent)ook zo'n brief hebben ontvangen?

Het merkwaardige aan deze brief is m.i. , dat ik helemaal geen aanvraag heb gestuurd naar Zorgverzekeraar de Friesland om mijn verzekering te veranderen. Hoe is dit mogelijk? ik stuur niets en zij zeggen, dat ik iets heb opgestuurd.. Hoe komen ze hierbij? Bespottelijke bevreemdende brief..mijns inziens..

2. Zijn er mensen, die deze brief hebben ontvangen, en daarvóór tevens telefonisch zijn benaderd door een telefoniste van Zorgverzekeraar de Friesland, met de mededeling dat een combinatie van AV-Frieso verzekering én AV-tand Optimaal niet meer mogelijk is. Terwijl dit altijd gewoon mogelijk was. Ik heb de telefoniste meteen gezegd: dat ik daar niet mee akkoord ga. En dat ze niet mijn verzekeringen mogen veranderen, zoals ik het nu heb, zo houd ik het,.. en ik heb de verbinding verbroken. Een duidelijk NEE dus van mijn kant. Ik heb ook gezegd, dat ik dit telefonische gedoe niet goedkeur en dat mochten zij op hun initiatief veranderingen willen doorvoeren dat dat kan via mijn niet-virtuele brievenbus ( dus schriftelijk) . Ik weet op dit moment nog niet of er een link is tussen telefoontje Zorgverzekeraar de Friesland en de aan mij gestuurde brief. Dat zoek ik uit..Het kan dus een gestandaardiseerde brief zijn, die dus aan iedereen is verstuurd, maar via deze forumbijdrage kom ik daar graag achter, dan weet ik ook weer iets meer..

Graag wat reacties indien iemand dit herkent..bedankt alvast !

Reactie kan ook via mijn email-adres rosl2018@outlook.com

(anonieme e-mailers ook hartelijk welkom, want privacy is een belangrijk punt, begrijpelijk)Reactie op dit forum zelf ook prima natuurlijk !Voor de openheid..

Hartelijke groeten RS