VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
weggesneden vergoedingen 2015

Vandaag aan het loket geweest om een aanvraagformulier minimavergoedingen 2015 te vragen.

Helaas, die bestaan niet meer..in 2015

- ID vergoedig komt te vervallen
-langdurigheidstoeslag komt te vervallen
-Participatievergoeding komt te vervallen
- bijdrage chronisch zieken komt te vervallen

leest en huivert : http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/folder_a5_participatiewet-def17.pdf

Mijn vraag: waarom wordt dit niet ruim vantevoren gemeld door de gemeente Leeuwarden. dit gaat om zaken van geldelijk belang..waarom wel een folder over stopzetten inzameling huishoudelijke apparaten en waarom geen berichten hierover... voor mensen, die hun Id kaart in 2015 moeten vervangen, die kunnen nog tot 31 december proberen de vergoeding te scoren, maar wat is het krap in tijd..die van mij loopt af in april 2015, als ik nu verleng kan ik nog in 2014 vergoeding opstrijken, dus...maar veels te laat deze info en waarom blijft sociale zaken zo stil, willen ze geen run van id aanvragen hebben bij het sterk onderbezette team bij de balie stadskantoor Leeuwarden??En verder natuurlijk een asociale maatregel..wel geld voor de Grieken, maar de Nederlandser in de bijstand daar wordt het van gestolen ..ik lees verder: verplicht verhuizen voor een baan van minimaal een jaar..wie gaat dit betalen deze verhuiskosten??
ik denk ik meld het ff

succes !

Re: weggesneden vergoedingen 2015

MB
Vandaag aan het loket geweest om een aanvraagformulier minimavergoedingen 2015 te vragen.

Helaas, die bestaan niet meer..in 2015

- ID vergoedig komt te vervallen
-langdurigheidstoeslag komt te vervallen
-Participatievergoeding komt te vervallen
- bijdrage chronisch zieken komt te vervallen

leest en huivert : http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/folder_a5_participatiewet-def17.pdf

Mijn vraag: waarom wordt dit niet ruim vantevoren gemeld door de gemeente Leeuwarden. dit gaat om zaken van geldelijk belang..waarom wel een folder over stopzetten inzameling huishoudelijke apparaten en waarom geen berichten hierover... voor mensen, die hun Id kaart in 2015 moeten vervangen, die kunnen nog tot 31 december proberen de vergoeding te scoren, maar wat is het krap in tijd..die van mij loopt af in april 2015, als ik nu verleng kan ik nog in 2014 vergoeding opstrijken, dus...maar veels te laat deze info en waarom blijft sociale zaken zo stil, willen ze geen run van id aanvragen hebben bij het sterk onderbezette team bij de balie stadskantoor Leeuwarden??En verder natuurlijk een asociale maatregel..wel geld voor de Grieken, maar de Nederlandser in de bijstand daar wordt het van gestolen ..ik lees verder: verplicht verhuizen voor een baan van minimaal een jaar..wie gaat dit betalen deze verhuiskosten??
ik denk ik meld het ff

succes !


Waarom de gemeente het wegvallen van diverse regelingen niet eerder meldt? Waarschijnlijk omdat dat hen niets interesseert... ID-kaart vergoeding: inderdaad als een speer nog snel aanvragen. Verplicht verhuizen: niemand betaalt dan je verhuiskosten... Waarom is DAAR dan ook niet aan gedacht? Dat kost alleen maar geld nietwaar en DAT interesseert de gemeente wel. Het gaat hier bij het wegvallen van diverse minimaregelingen gewoon om een ordinaire bezuiniging, ondanks alle mooie verkooppraatjes over enige vervangende, maar slechtere regelingen, gebaseerd op willekeur (pardon, maatwerk heet dat..) In zal per mail de Armoedenota sturen van de gemeente, daar staat het nodige in over wat nieuwe, maar slechtere regelingen. Ook slecht is, dat er een zeef is ingebouwd: het "Sociaal wijkteam"van de welzijnsmaffia, die wel even beoordeelt of je ergens voor in aanmerking komt icl. het risico dat ze eerst je hele lek en gebrek in kaart gaan brengen als je bijv. vraagt om een minimavoorziening... Het wordt er inderdaad niet beter op...

secretaris ver. PEL

Re: weggesneden vergoedingen 2015

Ik vraag mij af, wanneer was dit bekend bij het PEL?
Stond dit op de website PEL? (Het kan zijn, dat ik het over het hoofd zie..)

Wanneer is dit besloten bij B en W Leeuwarden?

Van persoonlijke medewerkers Sociale Zaken heb ik dit nooit gehoord..

Wie op dit forum wist hier (ook) niets van?

Re: weggesneden vergoedingen 2015

Ook bedankt voor die opmerking over de sociale wijkteams (welzijnsmaffia) Ik wist niet, dat die over zulke zaken gaan..
Inderdaad willekeur ligt op de loer..kijk alleen maar eens naar de vervanging van de langdurigheidstoeslag door de individuele Inkomenstoeslag..In dit geval krijgt één persoon, namelijk de gemeentelijke medewerker wel heel veel macht..
Waar leg je de grens bij toekenning..
Ik lees het volgende in de folder gemeente, die ik nog steeds niet persoonlijk heb ontvangen (ook zo laks allemaal, ik denk met ozet, om geen slapende honden wakker te maken):

"moet aantonen dat u de afgelopen periode hebt geprobeerd om uw inkomen te verbeteren. Dit kunt u doen in een gesprek met een medewerker van de gemeente. U hebt bijvoorbeeld - voor zover dat mogelijk was - gesolliciteerd, uw vakkennis bijgehouden, uw re-integratietraject gevolgd of vrijwilligerswerk gedaan. Laat hiervan bewijzen zien.

Pietje solliciteerd eén keer Janneke 6 ... zul je zien die één keer solliciteerd krijgt het wel die van 6x niet, want 'het gevoel'van de medewerker vind dit gewoon... Vakkennis bijhouden? Beste mensen ik heb al jaren geprobeerd om toestemming te krijgen voor studie, desnoods zelf betaald of derden en dat wordt verboden, hoe bedoel je inspanning, de gemeente werkt gewoon tegen..met de reden: je moet beschikbaaar zijn voor de arbeidsmarkt..een arbeidsmarkt die niets geeft, kortom Ik geen studie,en papiertje, gemeente geld kwijt aan uitkering, opleidingsinstituten die niets verdienen..kortom 3x niks

Re: weggesneden vergoedingen 2015

MB
Ik vraag mij af, wanneer was dit bekend bij het PEL?
Stond dit op de website PEL? (Het kan zijn, dat ik het over het hoofd zie..)

Wanneer is dit besloten bij B en W Leeuwarden?

Van persoonlijke medewerkers Sociale Zaken heb ik dit nooit gehoord..

Wie op dit forum wist hier (ook) niets van?


REACTIE: zo eind augustus kwam onder embargo (tot 1/10/14) de Armoedenota in concept van de gemeente. Toen werd echt duidelijk dat de meeste minimaregelingen er aan gingen en soms vervangen zouden worden door slechtere regelingen, zoals de opvolger van de Langdurigheidstoeslag. Voortaan maatwerk (of willkeur? nietwaar? Veel beter allemaal. Uiteraard gewoon een bezuiniging. vooral gezinnen met kinderen en particuliere fondsen. Toegang bewaakt door die sociale teams... Tante Betjes die vervolgens iemands regie over eigen leven proberen over te nemen. Want dit is de markt van welzijn en geluk, of gelul, zo men wil.
Uiteraard heeft PEL gereageerd op die Armoedenota. Werd niet in dank afgenomen door B&W en van de Raad werd niets meer vernomen. Voor de meesten daar de ver van me bed show...

Re: weggesneden vergoedingen 2015

Jeetje zeg! I heb het nergens zien staan, dat de meeste minimaregelingen eraan gingen...meestal zit de pers er wel bovenop of politieke partijen..dit is zo belangrijk..men praat kennelijk alleen maar over het paradepaardje leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018.. Met zo'n beleid in deze stad Leeuwarden, vind ik de titel Culturele Hoofdstad misplaatst, en natuurlijk heeft het PEL gelijk als ze zegt ze is niet de voorlichtingsinstantie van de gemeente, tegelijkertijd zou je er altijd gewag van kunnen maken en bereikt zulke info ook mensen zoals ik.. dan kun je nog eens wat dingen beproeven en rondstrooien en dan krijg je vanzelf reacte..het is nu echt 2 weken voor het nieuwe jaar..Ik hoop dan maar wel dat het PEL de mensen niog wijst op de mogelijkheid van verlengen IDkaart, mocht die volgend jaar aflopen, dan zou het in 2014 nog kunnen worden vergoed, maar het is kort dag tot 1 januari 2015, loketten met de feestdagen vaak dicht of eerder dicht rondom de kerst..dank aan de mensen, die mij bedankten via de mail voor deze wenk ! Graag gedaan...(In feite ook alweer vrijwilligerswerk voor noppes * lol * )

Re: weggesneden vergoedingen 2015

Ja en het is nu dit parade paartje waar jij op bezuinigd wordt, en jouw bezuinigde geld naar toe gaat.
Dames en heren dat geld van 2018 was nog niet eens binnen en het was al verdeeld onder die op tv het hardst stonden te juichen (of wie zij vertegenwoordigende), dat geld is allang verdeeld en op, er zal zelfs geld bij moeten, en hoe krijg je dat, bezuinigen op de bevolking, en zelfs dan is er geen geld genoeg omdat men zich zelf rijk rekende.
De locale ondernemer ziet er geen cent van, en de burgers die het hards nodig hebben al helemaal niet,het zijn er een paar die aan de top van dit piramide systeem staan die graaien, en nog meer graaien als die kans ze wordt geboden.

2018 wordt een financieel drama, dat is het nu al, nogmaals dat geld is al op er moet meer bij en nog meer en nog meer, ga zo maar door.
Ik ga niet naar 2018 culturele hoofd stad, het is een culturele graai cultuur 2018, nogmaals (follow the money), ik ga 2018 volledig boycotten, zoals vele andere Leeuwarders, en zelfs mede Nederlanders.

Boycot culturele hoofdstad 2018!!!
Maak die graaiers niet rijker dan ze nu al zijn, boycot ze weg!