VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Renovatie laagbouw Heechterp

Elkien is van plan om in 2010 een grondige interne verbouwing te gaan doen bij de laagbouw in Heechterp onder het mom van "Niveauverbetering 2010" en dit op basis van de 70% regeling (wettelijke basis)tegen een vergoeding van € 526,00 per huis.Dus als de meerderheid VOOR stemt dan word je de verbouwing gewoon door je strot geduwd,of je het nou leuk vind of niet. Nu is het zo dat ik die verbouwing niet wil en er serieus over nadenk om na 25 jaar in dit huis gewoond te hebben,te gaan verhuizen naar een andere buurt.
"Elkien" woongenot duwen we door je strot.

Re: Renovatie laagbouw Heechterp

Die 526 euro, is dat de huur na renovatie??
En: wordt er echt iets verbeterd of gaat het alleen om inhalen achterstallig onderhoud? In het laatste geval mag de huur niet omhoog. Soms gaat het bij renovatie ook om een combinatie van beide. Er moet dan heel goed worden gekeken wat is een verbetering en wat is achterstallig onderhoud?
Even als aandachtspunt: de aftoppingsgrenzen voor huurtoeslag zijn per 1/7/2009: eur 511,50 voor 1 en 2 pers. huish. en eur 548,18 voor huishoudens van 3 of meer personen.

secr. PEL

Re: Renovatie laagbouw Heechterp

volgens Elkien is het een woonverbetering + groot onderhoud.Destijds in `95 ? is er een renovatie geweest waarbij er een soort doorzonwoning is gemaakt (open trap,vergroting w,c ruimte,mechanische ventilatie,schoorsteenmantel kamer verwijderd enz)Vergoeding was destijds € 3000,00.Het nadeel van die renovatie was dat je minder inrichtings ruimte had en daarom heb ik het toen niet laten doen.Als de meerderheid nu VOOR stemt dan moeten ze dat alsnog bij mijn huis gaan doen + de nieuwe plannen o.a BENEDEN:wasmaschine naar beneden,hoekkeuken met het werkblad doorgetrokken onder het keukenraam,
(radiator verplaatsen?) mechanische ventilatie en afzuigkap met kastje erboven,trap word weer dichtgemaakt en voorzien van een deur,vloer isolatie (via kruipruimte)enz NADEEL:nog minder inrichtingsruimte. Boven komt een 2e w.c in de douche,de schoorsteenmantel word uit de slaapkamer gebroken,ketel vervangen door een HR ketel,sanitair vervangen en eventueel glasvlies tegen plafond indien nodig. NADEEL steeds met de wasmand de trap op en af,s`nachts last van het doorspoelen van de w.c van de buren(zit namelijk tegen de grote slaapkamer aan)Vergoeding € 526,00 per huis.Hiervan kan ik nooit 2x mankrachten inhuren (verplaatsen goederen)het opnieuw laten leggen van parket,zeil keuken,sausen,behangen,en vloerbedekking boven betalen.Bovendien kan ik diverse goederen niet meer gebruiken zoals mijn rvs afzuigkap,buffetkast en diverse andere kasten + eethoek?.De werkzaamheden duren ongeveer 4 weken en we zullen dan overdag 4 straten verderop naar de douche of w.c moeten (modelwoning wilgenstraat 1)+ 4 weken vrijnemen van het werk want je inboedel kan in je woning blijven.
De huur word niet verhoogt maar dat zal ongetwijfelt per 1 juli wel gebeuren ivm puntenstelsel en wooncomfort.Het is niet te begrijpen dat dit zomaar door je strot geduwd kan worden,keus heb je niet.

Re: Renovatie laagbouw Heechterp

De 3000 euro in 1995 was vermoedelijk 3000 gulden.
Ik vind de vergoeding NU belacheluijk laag. Vier weken lang elders onder de douche en naar de wc?? Dan was het beter geweest maar een wisselwoning te geven, maar dat was de dames en heren van Elkien uiteraard te duur want dat had hen veel meer verhuis- en herinrichtingskosten gekost... Vraag me ook af wat Nieuw Elan nu eigenlijk voor huurdersclub is: hoe hard hebben zij zich ECHT gemaakt voor de huurdersbelangen? Of woog de zoveel euro per huurder die ze krijgen van de corporatie en het lidmaatschaps incasso systeem - waarbij de meeste huurders niet eens door hebben dat ze lid zijn gemaakt van Nieuw Elan zodra ze huren - via de door verhuurder geinde huren toch zwaarder?!
Over de 70% instemming: dat zegt de corporatie uiteraard, maar IS dat ook echt zo? Dit soort "stemmingen" is nooit openlijk controleerbaar door de belanghebbende huurders!
Mail mij even je e-mail adres zodat ik je even gegevens kan sturen van een jurist. Wellicht is het zinnig om met hem te bellen om de kwestie door te spreken.
Dat is geheel vrijblijvend maar wellicht ziet hij nog mogelijkheden bv. voor een verhuisvergoeding als je daar weg wilt, of een hogere vergoeding voor als je toch mocht blijven zitten enz. Vragen staat vrij en baat het niet; het schaadt ook niet.

secr. PEL