VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Baanbrekersbeurs

Klanten van de Sociale dienst leeuwarden zijn middels een brief verplicht om naar de baanbrekersbeurs toegegaan op straffe van korting/inhouden van Uitkering...Alsof mensen zonder dwang niet zouden zijn gegaan...iedereen zoekt werk .. MAAr wat zo erg was, dat is dat de Sociale dienst een enqueteformulier heeft bijgevoegd dat op de baanbrekersbeurs moest worden ingeleverd bij een stand van de gemeente op die beurs (Een stand die in zijn geheel geen banen/vacatures had te bieden ) Dus iedereen (duizenden) konden dus begrijpe dat degene die daar de stand bezocht een uitkering had van de soos, zeker als men zag dat je een papier inleverde at vervolgend werd ondertekend door een personeelslid van de sociale dienst leeuwarden..Schending van je privxcy vind ik dat..., zeker als de stand naast een teras stond..zodat iedereen ff kon zien wie de 'profiteurs zijn in Leeuwarden" Dit is me zeer slecht bevallen...

Stel dat je verhinderd bent op die dag, je bent ziek, of er is een overlijden, dan kun je niet, maar dan wordt je dus al gekort want je was er niet...en de dag vantevoren afbellen kan dan ook niet meer... te veel risico van misverstanden...
de beurs zelf was vond ik zeer tegenvallend...700 vacatures voor 120000 genodigden.. wat klopt hier niet? Ik had ook gedacht dat het een beurs zou zijn voor alleen bijstandsgerechtigden.. nu zag ik daar ook alweer 2 verdieners azen op een leuke aanvullende baan voor die ozo verlangde 5e vakantie op Majorca...

Re: Baanbrekersbeurs

Ook gehoord dat er heel weinig banen werden aangeboden maar dat de bedrijven vooral reclame voor zichzelf stonden te maken: kijk, hier zijn wij.
En de vacatures die er waren hingen ook normaliter bij het CWI.
Deze beurs was meer iets van: kijk wij eens goed bezig zijn...

secretaris

Re: Baanbrekersbeurs

Ja en Omrop Fryslan s ávonds een positief reclamepraatje maken op de TV,over hoe geod en klasse het was..Die persoon in de TV reportage heeft geen werk gekregen hoor!(Dat melden ze dan weer niet, gek he?) Omrop Fryslan had de PR in handen an deze baanbrekersbeurs..en kreeg betaald voor deze PR activiyeiten door ( wie ow wie?)u raadt het al:" de gemeente Leeuwrden." Wiens brood men eet, diens woord men spreekt..
Hoeveel hebben nu werk gekregen? En over 3 maanden?? Tijdelijke bannen natuurlijk...