VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden

De gemeente Leeuwarden geeft een spaarlampen paket aan minima, maar verbindt hier wel de voorwaarde aan, dat een contactpersoon van het spaarlampenbedrijf een uur bij je over de vloer dient te komen om een uur lang met je te praten...mag dit? Is het ook niet een soort marketing met publiek geld?

Re: Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden

Ja, ze kunnen voorwaarden stellen aan het weggeven van deze spaarlampen. Maar daar hoef je niet op in te gaan. Minima zijn zo vreselijk stom, die sukkels weten niet hoe je energie kunt besparen, DAT zit achter dat huisbezoek. In werkelijkheid hebben minima weinig geld om energiemaatregelen te treffen. Overigens zetten die spaarlampen niet zoveel zoden aan de dijk voor wat besparing op elektraverbruik betreft: wat helpt is al het oude witgoed en bruingoed ofwel wasmachine, koelkast, diepvriezer, wasdroger en radio en tv en computer (als je die hebt) vervangen door nieuwe exemplaren, maar DAT kost nogal wat... DAT helpt WEL echt besparen. Nu ja, besparen op verbruik, niet op de elektrarekening. Je gaat alleen minder meer betalen dan anders...

Voor wat betreft gasverbruik (vooral verwarming): dat verbruik wordt voornamelijk bepaald door de mate van isolatie van de woning. Stookgedrag heeft wel wat invloed, maar veel minder dan men veelal doet voorkomen. Uiteraard wordt er altijd gehamerd op het stookgedrag, maar dat is vanuit een soort typisch Nederlands calvinistisch "zondebesef": wij zijn "slecht"want wij verbruiken teveel energie en daar kunnen wij zelf iets aan doen door heel spaarzaam met 2 dikke truien en 1 lampje de winter door te komen... Het echte probleem inzake stookkosten zit bij de verhuurder van de woning als die weinig aan isolatie heeft gedaan van het huis. Zal me benieuwen wat de corporaties nu gaan waarmaken van hun aangekondigde grootscheepse aanpak qua energiebesparing van hun bezit...

secretaris

Re: Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden

Als die man bij mij aan de deur komt met dat pakket, dan kan ik zeggen :"geef dat pakket maar hier, en ga meteen maar weg! (??) Je moet in de brief ondertekenen, en dan stem je in met de voorwaarde dat iemand zomaar bij je binnen komt een uur, dat wil ik helemaal niet een vreemde over de vloer, stel dat het een persoon is met vreemde ideeen of dubbele agenda's (ff in het huisje kijken of er iets verdachts is: heey 3 paar gympies, is er nog een bewoner?? Nee steek die lampen maar daar,aar de zon niet schijnt!!!

Re: Re: Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden

Reactie op xxx en xxx die reageert op eerdere bericht:

In de gemeentelijke folder staat dit: "Er komt een energieadviseur van Lodema elektrotechniek bij u langs. Hert bezoek duurt ongeveer 45 minuten. De energieadviseur neemt de energiebox mee. Hierin zitten een aantal spaarlampen en een LED lamp. Ook krijgt u van de energieadviseur handige tips die u helpen het energieverbruik te verlagen."

Je kunt de lampen uiteraard op Marktplaats zetten...

secretaris PEL

----- Original Message -----
From: xxxxx
To: verpel
Sent: Saturday, June 28, 2008 5:46 PM
Subject: RE: Nieuw bericht in forum discussielijst PEL


??????voorwaarden.
NIETS VAN GEMERKT.
BIJ MIJ KWAM EEN FRISSE JONGEMAN OP DE FIETS EN OVERHANDIGDE ME DE DOOS EN VERTROK WEER, WANT TENZIJ JE GEEN ARMPJES HEBT KAN JE DE LAMPEN ZELF WEL INDRAAIEN.
DE DOOS HEB IK TOEN VERDERGESChONKEN AAN IEMAND DIE ER OM VERLEGEN ZAT.
MAAR IK VRAAG ME IN GEMOEDE AF OF EROP DE ZWARTE MARKT AL (GRATIS) DOZEN WORDEN AANGEBODEN???

Subject:
Re: Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden
Email:
r_sluitrer_8@hotmail.com
Instant Messenger:
URL (webadres) van uw website?

Message:
Als die man bij mij aan de deur komt met dat pakket, dan kan ik zeggen :"geef dat pakket maar hier, en ga meteen maar weg! (??) Je moet in de brief ondertekenen, en dan stem je in met de voorwaarde dat iemand zomaar bij je binnen komt een uur, dat wil ik helemaal niet een vreemde over de vloer, stel dat het een persoon is met vreemde ideeen of dubbele agenda's (ff in het huisje kijken of er iets verdachts is: heey 3 paar gympies, is er nog een bewoner?? Nee steek die lampen maar daar,aar de zon niet schijnt!!!

Re: Re: Re: Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden

Nog wat reacties, ingekomen via de Postlijst:

Reactie van yyy:
Als je al wel een energiepakket hebt gehad, krijg je ook een herinnering.
Zal dus wel een standaardbrief zijn.
Heb zelf geen slechte ervaring met het pakket:
een medewerker van Lodema kwam het pakket brengen en was snel weer vertrokken toen
bleek dat ik wel iets van energie besparen afweet en zijn hulp niet nodig had.
Het lijkt me zo toe dat ik ook gewoon het pakket bij de voordeur aan had kunnen nemen en
had kunnen zeggen dat ik verder geen belangstelling voor zijn praatje heb.

On 29 Jun 2008 at 1:35, verpel wrote:

From: "verpel"
To: <"Undisclosed-Recipient:;"@online.nl>
Subject: Fw: Nieuw bericht in forum discussielijst PEL
Date sent: Sun, 29 Jun 2008 01:35:42 +0200


Reactie op bericht plus commentaar: So what? Als je geen belangstelling hebt, gewoon
doorgaan met niet reageren. Komen ze toch aan de deur, dan zeggen: geen belangstelling.
Lijkt me sterk dat ze dan doorgaan.

secr.

Reactie van zzz:
----- Original Message ----- From:
To: verpel
Sent: Sunday, June 29, 2008 12:12 AM
Subject: Re: Nieuw bericht in forum discussielijst PEL

Als je nog niet hebt gereageerd, dan stuurt de gemeente een herinnering.