VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Langdurigheids toeslag

De voorwaarden om in aanmerking te komen voor de Landurigheids toeslag vind ik een verkapte manier om te bezuinigen.Ik leef al ongeveer 10 jaar van een bijstands uitkering en kom niet in aanmerking omdat ik in 2001 een paar dagen heb gewerkt.De inkomsten uit dit werk werden volledig gekort zodat ik er dus in finacieel opzicht niet beter van ben geworden maar eerder slechter,want vervolgens word ik voor 5 jaar buitengesloten van de langdurigheidstoeslag.
De voorwaarden sluiten niet aan bij de praktijk en op deze manier hou je de armoede in stand en kun je versleten huishoudelijke dingen niet vervangen,wat toch de opzet van de toeslag was.

Re: Langdurigheids toeslag

Na 10 jaar moet je dan toch ook weten dat ze altijd een lollie beloven maar je alleen maar een stokje geven en het liefst die ook nog halveren

Re: Langdurigheids toeslag

ja nieuwe wet is nu dat je gedurende 60 mnd ononderbroken een inkomen mag hebben,maximaal in 3 maanden per kalender jaar..ben verplicht te werken als alleenstaande moeder heb dus langer gewerkt...rare regels hoor kom dus niet in aanmerking..........

Re: Langdurigheids toeslag

Heb je beroep aangetekend tegen het besluit om jou geen langdurigheids toeslag toe te kennen? Mijn buurman had een paar dagen gewerkt en zou in eerste instantie de toeslag niet krijgen. Na beroep kreeg hij het alsnog. Misschien heb je er iets aan.

Re: Langdurigheids toeslag

nee WIL, heb een paar keer gebeld en ik werkte langer dan 3 mnd voorwaarde is van elke kalenderjaar mocht ik maar 3mnd werken dat is de nieuwe regel........

Re: Langdurigheids toeslag

ivm de langdurigheidstoeslag heeft men, heel slim, arbeidsmarkt-perspectief met een termijn van 3 maanden, vastgesteld...zeker mensen met een nul-uren-contract kunnen dus de dupe worden óf degenen die als flex-werkers ge(mis)bruikt worden..

De verdiensten doen er in feite weinig aan toe behalve dat het de afdeling iets verrijkt..