VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
huurtoeslag -jaarlijkse huurverhoging wel doorgegeven door verhuurder?

Mijn ervaring is recent dat sinds 2018 mijn verhuurder de halfjaarlijkse huurverhoging bij mij niet meer doorgeeft aan de huurtoeslagafdeling
Mij viel op dat ik over 2018 niet meer te veel uitbetaalde huurtoeslag kreeg overgeboekt in 2019. Ik ben er van uit gegaan dat het wel goed berekend was, totdat ik de berekeningssite van www.toeslagen.nl ging controleren..blijk ik dus 18-24 euro mis te zijn gelopen per jaar in 2018 (helaas kan ik niet meer in beroep, zes weken verstreken)
Ik heb ook 2019 gecheckt op mijn toeslagen.nl..en wat blijkt ook voor dat jaar heeft de verhuurder de huurverhogingen nooit doorgegeven..
en...ook bij de berekening van 2020 was de huurverhoging niet doorgegeven. Mijn verhuurder deed dit wel altijd, maar sinds 2018 niet meer, maar dat is me nooit verteld..gelukkig heeft mijn achterdocht mij wakker gemaakt en ik heb gebeld met Huurtoeslagafdeling (gratis) 0800-0543 besparing van 120 euro over 2020 en ik kan nog uitbetaling tegemoet zien over 2019.
Ik denk: ik zal het melden..het kan bij anderen goed zijn gegaan, maar het zal je maar treffen in de beurs..Ik kan haast niet geloven dat ik de enige ben in Nederland of Leeuwarden Welke verplichting heeft een verhuurder eigenlijk in deze?
Zonde van mijn 18-24 euro over 2018..had ik graag willen besteden aan nieuwe sokken..tja rond september 2019 de beschikking 2018 gekregen, maar had toen ziekenhuisverplichtingen..hoe kun je in beroep gaan? Onmogelijk..in ieder geval bij deze gemeld en ik hoop dat jullie er ellende / teleurstelling mee kunnen voorkomen..

Re: huurtoeslag -jaarlijkse huurverhoging wel doorgegeven door verhuurder?

Reactie: Belastingdienst/Toeslagen stelt:

> De hoogte van mijn huur verandert
> Lees voor
>
> Deze wijziging is van belang voor uw huurtoeslag.
>
> De jaarlijkse huurverhoging hoeft u meestal niet door te geven, die krijgen we bijna altijd door van uw verhuurder. Gaat u verhuizen? Geef dan uw nieuwe huur aan ons door, nadat u bent verhuisd.
> Wat zijn de gevolgen voor mijn huurtoeslag?
>
> Als uw huur of eventuele servicekosten wijzigen, kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw huurtoeslag. Maak een proefberekening.
> Jaarlijkse huurverhoging
>
> De jaarlijkse huurverhoging van 1 juli krijgen wij meestal door van uw verhuurder. U ziet de nieuwe huur dan in Mijn toeslagen. We passen uw toeslag nog niet direct aan. Uw maandelijkse voorschot blijft dus hetzelfde. We verwerken de jaarlijkse huurverhoging pas bij de definitieve berekening. Die krijgt u na afloop van het jaar. Als u te weinig toeslag hebt gekregen, betalen we die alsnog uit.
REACTIE: als de verhuurder niets doorgeeft kan de jaarlijkse huurverhoging ook niet meegenomen worden bij de definitieve Beschikking huurtoeslag...
>
> Heeft uw verhuurder de jaarlijkse huurverhoging nog niet doorgegeven? Dan moet u dit zelf doen. We passen uw toeslag dan wel direct aan.
REACTIE: mijn advies zou zijn: de huurverhoging ALTIJD ZELF doorgeven...

UPDATE: terugmailen via de e-mail wordt weer eens onmogelijk gemaakt door Hotmail. Foutcode:
: host 127.0.0.1[127.0.0.1] said: 550 5.7.1
id=13315-13 - Rejected by next-hop MTA on relaying, from
MTA(smtp:[127.0.0.1]:10030): 550 5.7.1 Command rejected (in reply to end of
DATA command)