VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

Een klein positief puntje

de premie van 29,90 Euro voor de AV-Frieso III wordt verlaagd door een korting van 10,00 Euro en zal 19,90 euro per maand gaan bedragen.

Ik hoor niets hierover van de gemeente Leeuwarden... nee! Pas na een telefoontje naar Zorg verzekeraar de Friesland weet ik dit .. het notabedrag klopte namelijk niet met bedrag op Polisblad..ik denk wat is dat nu weer??

Gelukkig een meevaller, desondanks blijft er een koopkrachtverlies van 2,8 procent over in mijn geval

DE vraag blijft natuurlijk, is dit een éénmalige korting voor enkel 2015 en vervalt de korting daarna weer, kortom is de korting structureel elk jaar? Onzekerheid ten top !

En nogmaals wist het PEL niets van deze korting op de premie av frieso III?
Het had, indien wel bekend, ook kunnen worden gemeld op de site..

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

MB
Een klein positief puntje

de premie van 29,90 Euro voor de AV-Frieso III wordt verlaagd door een korting van 10,00 Euro en zal 19,90 euro per maand gaan bedragen.

Ik hoor niets hierover van de gemeente Leeuwarden... nee! Pas na een telefoontje naar Zorg verzekeraar de Friesland weet ik dit .. het notabedrag klopte namelijk niet met bedrag op Polisblad..ik denk wat is dat nu weer??

Gelukkig een meevaller, desondanks blijft er een koopkrachtverlies van 2,8 procent over in mijn geval

DE vraag blijft natuurlijk, is dit een éénmalige korting voor enkel 2015 en vervalt de korting daarna weer, kortom is de korting structureel elk jaar? Onzekerheid ten top !

En nogmaals wist het PEL niets van deze korting op de premie av frieso III?
Het had, indien wel bekend, ook kunnen worden gemeld op de site..


REACTIE: we zijn niet een verlengstuk van de gemeente voorlichting. Het is de regeling van gemeente en De Friesland. Zij horen dit te melden. Tot voor kort was alleen bij De Friesland te vinden: een overzicht wat in AV-Frieso I en II zat. Nu staat er een overzicht wat in AV-Frieso III zit. Dat er een korting aan zat te komen was alleen op te maken uit gemeentelijke stukken, zomaar ergens tussen een brij aan info. Of die korting structureel wordt? De gezamenlijke Friese gemeenten onderhandelen elk jaar opnieuw met De Friesland over inhoud en premie van de AV-Frieso. Het bedrag wat je noemt is voor alleen het stuk aanvulling op het basispakket.

Het enige spoor wat we hadden inzake wijzigingen bij de AV-Frieso stond in een concept-nota Armoedebeleid eind augustus 2014, toen onder embargo tot 1/10/14 uitgebracht:

AV-Frieso
De AV-Frieso is gericht op twee doelgroepen. Mensen met zowel een laag
inkomen (tot 110% van de bijstandsnorm) en mensen met hoge zorgkosten (door
chronische ziekte of handicap). Beide groepen bieden we de mogelijkheid om
deel te nemen aan een collectieve basis en aanvullende zorgverzekering van De
Friesland Zorgverzekeraar. De deelnemer betaalt in 2014 € 92,07 voor een
basisverzekering, en € 121,97 voor een basis- plus aanvullende verzekering.
Omdat de gemeente per verzekering € 9 van de kosten voor haar rekening neemt
kent de aanvullende\ verzekering een uitgebreider pakket dan vergelijkbare

De huidige invulling van de regeling biedt ruimte voor verbetering. Ten eerste in de basisverzekering. Er is een groeiend aanbod van goedkope basisverzekeringen via internet. Dit zorgt er mogelijk voor dat mensen met een laag inkomen niet de keuze maken voor de AV-Frieso.

We gaan in overleg met De Friesland over het aanbieden van een goedkopere basisverzekering, wellicht ook passend voor verschillende groepen als bijvoorbeeld jongeren. Hiermee denken we het bereik van de AV-Frieso te vergroten.

Ten tweede biedt de aanvullende verzekering ruimte voor verbetering. Met de
huidige invulling weten we al een groot gedeelte van de mensen met hoge
zorgkosten te bereiken. We zetten in op een verhoogde deelname van de
doelgroep. Het is belangrijk dat zo veel mogelijk mensen met hoge zorgkosten
deelnemen aan de AV-Frieso. Via deze weg kunnen we bijvoorbeeld compensatie
bieden voor gebruik van het eigen risico.
Uitgangspunt is dat we een aantrekkelijk pakket bieden aan beide doelgroepen.
Voor de lage inkomens richten we ons op een betaalbaar basispakket en voor de
groep chronisch zieken en gehandicapten op een ruime dekking van de
aanvullende verzekering.

De komende periode gebruiken we om in overleg met De Friesland een aanpassing
van de AV-Frieso te realiseren. Daarnaast is overleg over compensatie voor het
wegvallen van Wtcg en CER. (Regeling 2014 loopt, met de nodige fouten...)
Inzet op goedkoper basispakket en groter bereik. Ondersteuning van
chronisch zieken en gehandicapten met een laag inkomen vindt zoveel als
mogelijk plaats via AV-Frieso.

Tot zover.

secr. PEL

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

IK heb onlangs de nieuwe premieberekening 2016 van Zorgverzekeraar de Friesland binnengekregen. Deze is dik 16 euro hoger dan in 2015

Wat me opvalt is, dat er geen 10 euro korting is te vinden op het polisblad. Is er in 2016 helemaal geen 10 euro korting meer? Vorig jaar stelde ik al een open vraag: Is het éénmalig deze korting of is het een structurele korting? Tot op heden geen bericht daarover gehad van de gemeente, bij het 14058 nummer wist men het ook niet.

Misschien weet PEL hier meer van?

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

Korting €10,00 premie AV-Frieso III? Hier staat dat de premie AV-Frieso III per 1 jan. 2016 € 30,95 per maand wordt....
http://www.defriesland.nl/consumenten/zorgverzekeringen/basisverzekering/premies-2016.aspx

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

Vraagje aan MB:
U noemde in uw 1e bericht:

...de premie van 29,90 Euro voor de AV-Frieso III wordt verlaagd door een korting van 10,00 Euro en zal 19,90 euro per maand gaan bedragen...

Kunt u mij vertellen waar men kan terugvinden mbt dat de premie van AV-Frieso III wordt verlaagd door een korting van E10 Euro en E19,90/mnd zal gaan kosten?
Of is dit alleen voor mensen die al bij de AV-Frieso zitten? B.v.d.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

Dit is precies mijn vraag. Vorig jaar kreeg ik een polisblad AV-Frieso, daarin stond destijds een premiebedrag exclusief 10 Euro gemeentekorting..
Later kreeg ik een correctienota, waarin ineens de 10 euro korting stond vermeld. (Dat was gelukkig een meevaller)
Maar tot op heden heb ik nog nie een correctienota gekregen van Zorgverzekeraar de Friesland, vorig jaar kwam deze correctienota betrekkelijk laat in de brievenbus,echter was deze korting al langer bekend bij de gemeente en daarom mijn vraag ook, als men het nu al weet, waarom zegt men dit niet eventjes tegen de mensen met AV-Frieso..Het geldt niet voor de basisverzekering, dat schrijft secretaris PEL in zijn antwoord, het is bij mij voor de AV-Frieso..
Weet iemand of deze korting in 2016 weer wordt gegeven voor de AV Frieso? of was het in 2015 éénmalig, als dat zo is, dan heb ik op 1 januari 2016 meteen een koopkrachtverlies van 6 euro en 4 cent , alleen al door de Ziektenkostenpremies..en dan moeten de andere stijgeingen zoals huur etc er ook nog bij..Men zegt: Het gaat economisch beter met Nederland, maar als dit het financiele plaatje is voor 2016, dan is het slechter dan in 2015..

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

KdE
Korting €10,00 premie AV-Frieso III? Hier staat dat de premie AV-Frieso III per 1 jan. 2016 € 30,95 per maand wordt....
http://www.defriesland.nl/consumenten/zorgverzekeringen/basisverzekering/premies-2016.aspx


Dit is het antwoord op de vraag van MB: die korting op de AV-Frieso 2016 van 10 euro is kennelijk geruisloos verdwenen. Er is ons geen enkel gemeentelijk stuk bekend waar dat in staat. We krijgen echt niet alle stukken, in dit geval over het resultaat van de jaarlijkse onderhandelingen tussen de gezamenlijke Friese gemeenten en De Friesland. Heb MB via de mail geadviseerd de ambtenaar die meer weet over de AV-Frieso te mailen en dit zekerheidshalve na te vragen.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

@ Secretaris Ik had reeds een mailtje gestuurd naar de gemeente Leeuwarden, ik zou nog een antwoord moeten krijgen.

Tevens vraag ik me wel eens af: Vorig jaar kregen mensen in armoede (sociaal minimum) Van Jetta Klijnsma PVDA een Koopkrachttegemoetkoming 2014. Is deze Koopkrachttegemoetkoming in 2015 ook van de baan? Is deze misschien ook geruisloos weggevallen? Dat is dus ook alweer 6 euro koopkrachtverlies per maand erbij..Was de armoede in 2015 ineens voorbij? Heb ik iets gemist?

Als ik bericht heb van de gemeente zal ik het melden..

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

secretaris PEL
KdE
Korting €10,00 premie AV-Frieso III? Hier staat dat de premie AV-Frieso III per 1 jan. 2016 € 30,95 per maand wordt....
http://www.defriesland.nl/consumenten/zorgverzekeringen/basisverzekering/premies-2016.aspx


Dit is het antwoord op de vraag van MB: die korting op de AV-Frieso 2016 van 10 euro is kennelijk geruisloos verdwenen. Er is ons geen enkel gemeentelijk stuk bekend waar dat in staat. We krijgen echt niet alle stukken, in dit geval over het resultaat van de jaarlijkse onderhandelingen tussen de gezamenlijke Friese gemeenten en De Friesland. Heb MB via de mail geadviseerd de ambtenaar die meer weet over de AV-Frieso te mailen en dit zekerheidshalve na te vragen.


UPDATE: dit is het premieoverzicht:

Basisverzekeringen van De Friesland
Zelf Bewust Polis € 91,75 per maand
Alles Verzorgd Polis
€ 106,50 per maand
Vrije Keus Polis € 111,50 per maand
Aanvullende verzekeringen
AV Budget € 6,50 per maand
AV Standaard € 13,50 per maand
AV Extra € 20,95 per maand
AV Optimaal € 38,95 per maand
AV Frieso € 30,95 per maand
AV Standaard voor Zorgprofessionals € 23,75 per maand
AV Optimaal voor Zorgprofessionals € 66,75 per maand

Basis + aanvullend AV Frieso III is m.i. 106,50 + 30,95 is EUR 137,45

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

MB
@ Secretaris Ik had reeds een mailtje gestuurd naar de gemeente Leeuwarden, ik zou nog een antwoord moeten krijgen.

Tevens vraag ik me wel eens af: Vorig jaar kregen mensen in armoede (sociaal minimum) Van Jetta Klijnsma PVDA een Koopkrachttegemoetkoming 2014. Is deze Koopkrachttegemoetkoming in 2015 ook van de baan? Is deze misschien ook geruisloos weggevallen? Dat is dus ook alweer 6 euro koopkrachtverlies per maand erbij..Was de armoede in 2015 ineens voorbij? Heb ik iets gemist?

Als ik bericht heb van de gemeente zal ik het melden..


Reactie: die koopkracht tegemoetkoming 2014 was eenmalig. Op zich was dat ook wel bekend. Helaas dit jaar niets...

Overigens is die AV-Frieso niet echt goedkoop meer... Via vergelijkingssites is wellicht een andere zorgverzekeraar te vinden met ook een vrij uitgebreide aanvullende verzekering die goedkoper is. Overigens een hele zoektocht, omdat je ook moet letten op wat in het aanvullende pakket zit EN: een zorgverzekeraar kan iemand weigeren voor een aanvullende verzekering. (Niet voor de basisverzekering)

Basisverzekeringen van De Friesland
Zelf Bewust Polis € 91,75 per maand
Alles Verzorgd Polis
€ 106,50 per maand
Vrije Keus Polis € 111,50 per maand
Aanvullende verzekeringen
AV Budget € 6,50 per maand
AV Standaard € 13,50 per maand
AV Extra € 20,95 per maand
AV Optimaal € 38,95 per maand
AV Frieso € 30,95 per maand
AV Standaard voor Zorgprofessionals € 23,75 per maand
AV Optimaal voor Zorgprofessionals € 66,75 per maand

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

secretaris PEL
secretaris PEL
KdE
Korting €10,00 premie AV-Frieso III? Hier staat dat de premie AV-Frieso III per 1 jan. 2016 € 30,95 per maand wordt....
http://www.defriesland.nl/consumenten/zorgverzekeringen/basisverzekering/premies-2016.aspx


Dit is het antwoord op de vraag van MB: die korting op de AV-Frieso 2016 van 10 euro is kennelijk geruisloos verdwenen. Er is ons geen enkel gemeentelijk stuk bekend waar dat in staat. We krijgen echt niet alle stukken, in dit geval over het resultaat van de jaarlijkse onderhandelingen tussen de gezamenlijke Friese gemeenten en De Friesland. Heb MB via de mail geadviseerd de ambtenaar die meer weet over de AV-Frieso te mailen en dit zekerheidshalve na te vragen.


UPDATE: dit is het premieoverzicht:

Basisverzekeringen van De Friesland
Zelf Bewust Polis € 91,75 per maand
Alles Verzorgd Polis
€ 106,50 per maand
Vrije Keus Polis € 111,50 per maand
Aanvullende verzekeringen
AV Budget € 6,50 per maand
AV Standaard € 13,50 per maand
AV Extra € 20,95 per maand
AV Optimaal € 38,95 per maand
AV Frieso € 30,95 per maand
AV Standaard voor Zorgprofessionals € 23,75 per maand
AV Optimaal voor Zorgprofessionals € 66,75 per maand

Basis + aanvullend AV Frieso III is m.i. 106,50 + 30,95 is EUR 137,45

CORRECTIE: Bij de basisverzekering gaat nog af: 6% collectiviteitskorting als men deelneemt aan de AV-Frieso. Het bovenstaande overzicht kwam uit een persbericht van De Friesland. Op hun website is moeilijk iets te vinden over de AV-Frieso.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III

Reactie: die koopkracht tegemoetkoming 2014 was eenmalig. Op zich was dat ook wel bekend.

Ja klopt, echter éénmalig in 2014, daaruit kun je niet opmaken, dat er in 2015 niet weer opnieuw een éénmalige tegemoetkoming is.. De overheid zegt wel vaker: het is éénmalig en dan volgt het nog wel 3x. minimaal onvolledig en valse hoop wordt gewekt..

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

MB
Reactie: die koopkracht tegemoetkoming 2014 was eenmalig. Op zich was dat ook wel bekend.

Ja klopt, echter éénmalig in 2014, daaruit kun je niet opmaken, dat er in 2015 niet weer opnieuw een éénmalige tegemoetkoming is.. De overheid zegt wel vaker: het is éénmalig en dan volgt het nog wel 3x. minimaal onvolledig en valse hoop wordt gewekt..


Als DIE regeling eenmalig was, wat toen ook werd gezegd, is die eenmalig. Natuurlijk wil dat niet zeggen dat er nooit meer ANDERE eenmalige regelingen kunnen komen, maar niet meer DIE regeling. Maar DAN hadden we dat wel geweten, ook al zouden we geen stukken hebben. Dan had dat verschenen bij de B&W besluitenlijst. Die is openbaar: B&W vergaderen (behalve in de schoolvakanties) elke dinsdagochtend en meestal is het openbare deel incl. de vastgestelde stukken woensdag wel in te zien via http://www.leeuwarden.nl/raadsinformatie

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Heel duidelijk..

In return help ik PEL ff en de lezers van dit belangrijke forum.(Dit meen ik oprecht, wie doet anders dit? Niemand..)

Die 10 euro korting wordt ook in 2016 gegeven op de AV-Frieso

Ik heb dit bevestigd gekregen van een Senior Ambtenaar

En hij verwees mij ook naar de website gemeente waar dit op staat.

Hier zijn de linken (Mooi overzicht, service gericht van deze ambtenaar in zijn handelen)

http://www.leeuwarden.nl/minimum

http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/pagina_wat_u_eerst_moet_lezenv4.pdf

Het zou leuk zijn , wanneer de gemeente dit jaarlijk zou mailen naar PEL of klanten Sociale Zaken via brief zou inlichten..dan kun je nog wat bezuinigingen inplannen..ik zit nu op 7 euro koopkrachtverlies..zijn de normbedragen van 2016 al binnen?

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

MB
Heel duidelijk..

In return help ik PEL ff en de lezers van dit belangrijke forum.(Dit meen ik oprecht, wie doet anders dit? Niemand..)

Die 10 euro korting wordt ook in 2016 gegeven op de AV-Frieso

Ik heb dit bevestigd gekregen van een Senior Ambtenaar

En hij verwees mij ook naar de website gemeente waar dit op staat.

Hier zijn de linken (Mooi overzicht, service gericht van deze ambtenaar in zijn handelen)

http://www.leeuwarden.nl/minimum

http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/pagina_wat_u_eerst_moet_lezenv4.pdf

Het zou leuk zijn , wanneer de gemeente dit jaarlijk zou mailen naar PEL of klanten Sociale Zaken via brief zou inlichten..dan kun je nog wat bezuinigingen inplannen..ik zit nu op 7 euro koopkrachtverlies..zijn de normbedragen van 2016 al binnen?



Reactie: wel weer een deeplink. Maar goed, eindelijk staan er premies genoemd. Valt me mee dat er antwoord kwam.

Wat WEL een verslechtering is, is dat nu bij de AV-Frieso de bijstands-vermogensgrenzen gelden. Dat was niet zo, hoewel dat in correspondentie die PEL daarover voerde, werd ontkend. (We gaan er van uit dat iemand die echt veel spaargeld heeft vaak ook meer inkomsten heeft en niet kiest voor de AV-Frieso, ook al zou hij mogen deelnemen. Het ging ons bijv. om ouderen die wat extra geld hebben gereserveerd voor begrafeniskosten ed. Dat soort dingen.) Die bijstands vermogensgrenzen betekenen dat er situaties zijn waarin een gezin met meer spaargeld dan een alleenstaande WEL mag deelnemen aan de AV-Frieso, maar een alleenstaande niet. Bijv. bij 5800 euro spaargeld. Hetzelfde probleem gold a; bij de toelatingscriteria qua inkomsten: bijv. x% (nu 120%) van het voor diegene(n) geldende bijstandsniveau in plaats van bijv. 120% van het Wettelijk Minimum Loon. Oook daardoor krijg je in sommige situaties dat een gezin met meer inkomsten dan een alleenstaande WEL mag deelnemen aan de AV-Frieso maar een alleenstaande niet. We hebben daarover aantal jaren terug een zaak gevoerd bij het College voor de Mensenrechten in Utrecht op basis van indirecte discriminatie op burgerlijke staat, maar mooi niet... Als het om alleenstaanden gaat is discriminatie kennelijk geoorloofd...

secretaris PEL

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

secretaris PEL
MB
Heel duidelijk..

In return help ik PEL ff en de lezers van dit belangrijke forum.(Dit meen ik oprecht, wie doet anders dit? Niemand..)

Die 10 euro korting wordt ook in 2016 gegeven op de AV-Frieso

Ik heb dit bevestigd gekregen van een Senior Ambtenaar

En hij verwees mij ook naar de website gemeente waar dit op staat.

Hier zijn de linken (Mooi overzicht, service gericht van deze ambtenaar in zijn handelen)

http://www.leeuwarden.nl/minimum

http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/pagina_wat_u_eerst_moet_lezenv4.pdf

Het zou leuk zijn , wanneer de gemeente dit jaarlijk zou mailen naar PEL of klanten Sociale Zaken via brief zou inlichten..dan kun je nog wat bezuinigingen inplannen..ik zit nu op 7 euro koopkrachtverlies..zijn de normbedragen van 2016 al binnen?



REACTIE: zijn de normbedragen van 2016 al binnen?

Nee, maar m.i. duurt het niet lang meer. We hebben gratis abo op paar dingen van de rijksoverheid en daar komen de bedragen vaak als eerste binnen. Verwacht er maar niet teveel van. Zal wel om marginale bedragjes gaan...

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Bedankt voor info,

Wat mij opvalt ik lees een bedrag van € 5.985

Dit dient m.i. te zijn € 5895.... de andere bedragen komen overeen met 2015, of is dit het nieuwe normbedrag geldend voor 2016 en is het verhoogd met 90 euro ? Weten zij nu al meer dan? Zal wel print fout zijn...of vormfout mocht je dor de grens van 5895 zijn gegaan, maar er zal wel disclaimer op zitten ..??

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Dank voor de info.
Op http://www.leeuwarden.nl/minimum wordt onder het kopje 'Informatie' verwezen naar meerdere formulieren voor aanvragen/aanmelden AV Frieso:


1. Aanvraag collectieve zorgverzekering:
http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/aanvraagformulier_av_frieso_2016.pdf

2. Aanmeldingsformulier basisverzekering en AV Frieso:
http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/dfz873_01_16_aanmelding_basisverzekering_en_av_frieso.pdf

Welke moet men nou gebruiken (formulier bij puntje 1. of 2.) voor het aanvragen van AV Frieso? Bvd.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

KdE
Dank voor de info.
Op http://www.leeuwarden.nl/minimum wordt onder het kopje 'Informatie' verwezen naar meerdere formulieren voor aanvragen/aanmelden AV Frieso:


1. Aanvraag collectieve zorgverzekering:
http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/aanvraagformulier_av_frieso_2016.pdf

2. Aanmeldingsformulier basisverzekering en AV Frieso:
http://www.leeuwarden.nl/sites/leeuwarden.nl/files/images/dfz873_01_16_aanmelding_basisverzekering_en_av_frieso.pdf

Welke moet men nou gebruiken (formulier bij puntje 1. of 2.) voor het aanvragen van AV Frieso? Bvd.


REACTIE:Het formulier van De Friesland lijkt bedoeld voor mensen die nu bij een andere zorgverzekeraar verzekerd zijn maar bij De Friesland de AV-Frieso willen. M.i. moeten zij beide formulieren invullen.
Het formulier van de gemeente lijkt me voldoende als je al bij De Friesland verzekerd bent maar je verzekering wilt omzetten naar de AV-Frieso.
Maar goed, ik kan er naast zitten: dat formulier van De Friesland lijkt me nieuw. Was er m.i. voorgaande jaren niet.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

MB
Bedankt voor info,

Wat mij opvalt ik lees een bedrag van € 5.985

Dit dient m.i. te zijn € 5895.... de andere bedragen komen overeen met 2015, of is dit het nieuwe normbedrag geldend voor 2016 en is het verhoogd met 90 euro ? Weten zij nu al meer dan? Zal wel print fout zijn...of vormfout mocht je dor de grens van 5895 zijn gegaan, maar er zal wel disclaimer op zitten ..??


REACTIE: Lijkt me een cijferomkering... Als binnenkort de nieuwe bijstandsbedragen bekend worden, worden ook de nieuwe spaargeldgrenzen voor 2016 bekend. Meestal gaan die iets omhoog vergeleken met het jaar ervoor.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Premiezorgv. is al duur genoeg voor lage inkomens, maar AV Frieso 2016 in gem. Smallingerland (=E113,33 in 2016) is lager dan in gem. Leeuwarden.

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Weet hier iemand welk formulier moet je gebruiken als je al bij de friesland zit maar nog niet bij AV Friezo (maar wel naar AV Friezo wil overstappen)?

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

AW
Weet hier iemand welk formulier moet je gebruiken als je al bij de friesland zit maar nog niet bij AV Friezo (maar wel naar AV Friezo wil overstappen)?


Ik zou gewoon De Friesland even bellen. Of anders de gemeente als De Friesland vaag doet. (Wat ze wel vaker doen als het om de AV-Frieso gaat) De links naar de formulieren zijn eerder genoemd in deze thread.

secr. PEL

Re: Korting € 10,00 premie AV-Frieso III/Eenmalige koopkracht tegemoetkoming.

Vraa