VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
Toch huishouduitkeringtoets in 2015 ??

Huishouduitkeringstoets
Het kabinet-Rutte-Asscher wil vanaf 2015 een huishouduitkeringstoets invoeren. Als er meer volwassen bijstandsgerechtigden in het huishouden zijn, wordt de bijstandsuitkering per persoon verlaagd. Dit voorkomt een opeenstapeling van volledige uitkeringen. De inkomsten van werkende gezinsleden binnen uw huishouden worden niet verrekend met de bijstandsuitkering die een ander gezinslid ontvangt.
Bron:http://www.rijksoverheid.nl

Re: Toch huishouduitkeringtoets in 2015 ??

lwd_girl
Huishouduitkeringstoets
Het kabinet-Rutte-Asscher wil vanaf 2015 een huishouduitkeringstoets invoeren. Als er meer volwassen bijstandsgerechtigden in het huishouden zijn, wordt de bijstandsuitkering per persoon verlaagd. Dit voorkomt een opeenstapeling van volledige uitkeringen. De inkomsten van werkende gezinsleden binnen uw huishouden worden niet verrekend met de bijstandsuitkering die een ander gezinslid ontvangt.
Bron:http://www.rijksoverheid.nl


REACTIE: dit klopt helaas. Het is een soort "Light" versie van de weer afgeschafte huishoudens inkomenstoets. Ik vraag me trouwens af of het uitsluitend gaat om meerdere bijstandsuitkeringen binnen 1 huishouden of dat het gaat om meerdere uitkeringen binnen een huishouden. Dus bijv. bijstand en WAJONG, waarbij kennelijk nu al deels wordt gekort (zie reactie Klachtenspreekuur op bijstand/WAJONG probleem) en straks nog veel meer? Ik denk dat we pas in de loop van de herfst meer duidelijkheid krijgen.