VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
Author
Comment
korting op wwb

Ik moest vandaag bij de asocialendienst komen voor een rechtmatigheids- onderzoek i.v.m mijn alleenstaande uitkering.Er werd mij door 2 ingehuurde jonge meisjes verteld dat per vandaag mijn toeslag met 15% gekort word omdat mijn inwonende dochter van 21 (bijna 22) met Wajong teveel inkomsten heeft.Nu moet ik bij mijn Dochter smeken om een bijdrage maar of dat ook gebeurt weet ik niet,ben al bezig om abonnementen op te zeggen want ben blij als ik straks nog iets te eten kan kopen.Wil de gemeente Leeuwarden mijn leven kapot maken? of moet ik mijn dochter op straat zetten. ppfff noemen ze dit nou armoedebestrijding.De meisjes konden mij niet eens vertellen wat ik nu aan inkomsten krijg, maar zie de toekomst zwart in aangezien de betaalde banen niet voor het oprapen liggen zonder diploma en gezien mijn leeftijd (46)

Re: korting op wwb

Getracht is na te gaan hoe dit zit. Bericht vanaf het Klachtenspreekuur:


Ik ben er geloof ik uit. Art. 31, lid 2 wwb is komen te vervallen en vervangen door x dat luidt: "Niet tot de middelen wordt gerekend..... het vrijgelaten deel van de toeslag, uitkering, kinderbijslag of ouderdomspensioen op grond van de artikelen 14h, vijfde lid, van de Toeslagenwet, 27h, vijfde lid, van de Werkloosheidswet, 54a, vijfde lid, van de Wet arbeidsongeschiktheidsverzekering zelfstandigen, 24a, vijfde lid, van de Wet inkomensvoorziening oudere werklozen, 29h,vijfde lid, van de Wet op de arbeidsongeschiktheidsverzekering, 3:44, vijfde lid, van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten..... Dat is meen ik 350 euro toeslag die het UWV uitkeert. De rest van de Wajonguitkeri ng hoort dus wel tot de in aanmerking nemen middelen. Het lijkt me dat de soos gelijk heeft.