VERENIGING P.E.L. WEB FORUM

  Voor opmerkingen en discussie m.b.t. wonen, huren, huurtoeslag, huisjesmelkers, kamerbewoning, kraken, volkshuisvesting, woningzoekenden-problemen, uitkeringen (m.n. de bijstand en de bijzondere bijstand), re-integratiebureau's, regelingen voor minima, additionele werkgelegenheid zoals v.m. ID/WIW-banen, sociale activering en werken met behoud van uitkering, loondispensatie ed., lokale belastingen zoals de OZB, Afvalstoffenheffing, Waterschap ed, kwijtscheldingsbeleid gemeentelijke belastingen en andere PEL-onderwerpen.

VERENIGING P.E.L. WEB FORUM
Start a New Topic 
1 2 3 4 5 6 7 8
Topic
Author
Views
Replies
Last Post
Hoe huurders lekker worden gemaakt met onzin-renovatie scenario's in de West-Indische buurt
Woningcorporatie Elkien kwam op 17/2/11 met haar Nieuwsbrief 2 voor de huurders. SP en PEL met hun Nieuwsbrief 2 op 21/2/2011. Zie verder de website. Voor de laagbouw lijkt hun scenario 1: bestaande woningen van buiten of van binnen isoleren en nieuwe badkamer, keuk...
Views: 484   Replies: 0
Last Post: Feb 21, 2011 11:02pm
by secretaris PEL
PERSBERICHT SP EN PEL: ERVARINGEN GEVRAAGD VAN WONINGZOEKENDEN MET WBC'S WOONFRIESLAND EN ELKIEN:
SP P E R S B E R I C H T. maandag 14 februari 2011. De hulpdienst van de SP en het Klachtenspreekuur van de vereniging PEL . ( Platform Eén- en tweepersoonshuishoudens Leeuwarden ) willen graag in contact komen met mensen die ervaringen hebben met de...
Views: 806   Replies: 1
Last Post: Feb 18, 2011 12:51pm
by secretaris PEL
Een onafhankelijk onderzoek door Elkien naar bouwkundige staat West-Indische buurt?
Op 24/1/2011 heel toevallig op de dag dat SP en PEL hun avond hielden voor de huurders, gooide Elkien een brief bij hen in de bus waarin o.a. werd aangekondigd dat een "onafhankelijk adviesbureau" een onderzoek zou uitvoeren "zodat een objectief advies" ontstaat. Daa...
Views: 475   Replies: 0
Last Post: Feb 17, 2011 8:15pm
by secretaris PEL
Sloopdreiging West-Indische buurt
SLOOPDREIGING VOOR SOCIALE HUURWONINGEN IN WEST-INDISCHE BUURT -------------------------------------------------------------------------------- Vrees voor sloop woningen Nijlân --------------------------------------------------------------------------------...
Views: 1126   Replies: 8
Last Post: Feb 15, 2011 6:04pm
by secretaris PEL
Renovatie laagbouw Heechterp
Elkien is van plan om in 2010 een grondige interne verbouwing te gaan doen bij de laagbouw in Heechterp onder het mom van "Niveauverbetering 2010" en dit op basis van de 70% regeling (wettelijke basis)tegen een vergoeding van € 526,00 per huis.Dus als de meerde...
Views: 886   Replies: 3
Last Post: Jan 23, 2010 5:43pm
by secretaris PEL
plan (non profit) culturele ontmoetingsplek voor studenten/kunstenaars en creatievelingen.
Ik loop al een tijd met een idee in mijn hoofd. Of ik het echt uit ga voeren, die kans is klein. Maar ik heb er al veel onderzoek naar gedaan, en wil graag de mening van anderen horen. Ik ben momenteel studerende en doe een opleiding richting de kunst wereld....
Views: 784   Replies: 0
Last Post: Jan 3, 2010 12:10pm
by iemand met een i...
DE KLANTVRIENDELIJKHEID VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE KREDIETBANK
DE KLANTVRIENDELIJKHEID VAN DE GEMEENSCHAPPELIJKE KREDIETBANK Een voorbeeld: A en B wonen samen. A en B zijn niet met elkaar gehuwd en zijn ook geen geregistreerd partner van elkaar. Zowel A als B hebben nogal wat schulden. Daarom besluiten ze op een dag om gezam...
Views: 1665   Replies: 8
Last Post: Nov 3, 2009 7:25pm
by secretaris PEL
Hoger beroep tegen Work First door schoffelweigeraar Bennie Beck uit Arnhem
Advocaat bij dit hoger beroep: mr. Arno Van Deuzen van de ABVAKABO. Was een van de sprekers op onze avond over re-integratieburoos ed op 28/4/2008. Zie ook http://home.wanadoo.nl/dbpel/geld/420rib-avnd%20verslag.html Hoger beroep tegen Work First door schoffel...
Views: 1056   Replies: 2
Last Post: Oct 27, 2009 6:04pm
by secretaris PEL
(W)eerbaar in de bijstand
(W)EERBAAR IN DE BIJSTAND OPROEP AAN MENSEN IN DE BIJSTAND!!!! Vereniging PEL wil middagen organiseren voor mensen in de bijstand over het thema: omgaan met jezelf en met de soos. Hoe ga ik om met de soos?? De opzet is het houden van enige NIET-OPENBARE bijeen...
Views: 886   Replies: 1
Last Post: Aug 27, 2009 1:34pm
by secretaris PEL
BESTEL NU ONS BOEKJE: RE-INTEGRATIE VOOR DUMMIES !
PERSBERICHT Leeuwarden, 21/9/2009 De vereniging P.E.L. heeft een boekje uitgegeven met als titel: "Re-integratie voor Dummies". Het boekje telt 27 bladzijden en is te bestellen door EUR 2,00 te storten op: REKENINGNUMMER 39.55.799 t.n.v. Verenig...
Views: 946   Replies: 0
Last Post: Aug 22, 2009 11:28pm
by secretaris PEL
Dwang arbeid
Hi, Ik zit in een reintergratie traject en moet ook op last van de gemeente Leeuwarden verplicht (vrijwilligers)werk doen voor 20 uur. Nu kwam mij ten oore dat mensen die via Reax intergratie werken, een vergoeding krijgen van 200,00 per maand. Is er bij iemand be...
Views: 821   Replies: 4
Last Post: Aug 11, 2009 5:45pm
by secretaris PEL
BOOS OP DE SOOS?! Ook aan het re-integreren? Ook boos op of teleurgesteld in de soos?
BOOS OP DE SOOS?! Ook aan het re-integreren? Ook boos op of teleurgesteld in de soos? Moet u ook zoveel? WIJ BEGRIJPEN DAT ALS GEEN ANDER! Kom langs en vertel wat u nergens anders mag of durft te vertellen in een besloten (du...
Views: 708   Replies: 0
Last Post: Nov 24, 2008 4:01pm
by secretaris PEL
Huisbezoek bij alleenstaande met uitkering
De Ministerraad is op 10 oktober 2008 akkoord gegaan met het wetsvoorstel. Wat verandert er? Mensen die een sociale uitkering voor een alleenstaande aanvragen, moeten aantonen dat zij ook echt zelfstandig en alleen wonen. De uitkerende instantie (gemeente, UWV, S...
Views: 896   Replies: 2
Last Post: Oct 22, 2008 5:23pm
by secretaris PEL
Gij zult reïntegreren
2.Gij zult reïntegreren! Door blad Liwwadders en de Leeuwarder Courant geweigerd ingezonden stuk van Gerrit J. Bosch namens de Werkgroep Re-InDeGratie september 2008. Is inmiddels geplaatst op www.liwwadders.nl op 20 oktober 2008
Views: 836   Replies: 1
Last Post: Oct 21, 2008 2:56pm
by secretaris veren...
reïntegratieverordening
Hoe kom ik als bijstandsgerechtige aan een kopie van de reïntegratieverordening gemeente leeuwarden.Is deze ergens op te vragen of na te lezen op internet.
Views: 872   Replies: 1
Last Post: Aug 20, 2008 12:53am
by secretaris PEL
Problemen met het betalen van het eigen risico € 150,00
Mogelijk dat iedereen nu zo'n beetje een brief heeft ontvangen van de verzekeraar over het afhouden van het eigen risico. Ondanks dat eerder aan de bel werd getrokken over dit op komende probleem voor mensen met een minimaal inkomen hebben voor zover ik weet gemee...
Views: 1074   Replies: 2
Last Post: Jul 17, 2008 3:47pm
by Steunpunt Minima...
De Werkacademie. Terug naar de kinderclub
De "Werkacademie": Vier dagdelen verplicht terug naar de kinderklas! De nieuwste poging om mensen met een Sociale Dienst uitkering zo snel mogelijk aan het werk te helpen is het prestigeproject van wethouder Marco Florijn onder de naam "de Werkacademie". Nou ja, aan...
Views: 1895   Replies: 12
Last Post: Jul 7, 2008 4:19pm
by secretaris PEL
Ontmoedigingsbeleid balie bij aanvraag bijzondere bijstand
Ontmoedigingsbeleid balie bij aanvraag bijzondere bijstand Ik ging laatst formulier halen bij balie stadskantoor voor iemand die zelf niet kon komen. Het ging om een formulier om daarmee bijzondere bijstand te kunnen aanvragen voor duurzame gebruiksgoederen, omda...
Views: 1122   Replies: 2
Last Post: Jun 29, 2008 1:36pm
by secretaris PEL
r
Roel
Verstrekken gratis lampen verbonden aan voorwaarden
De gemeente Leeuwarden geeft een spaarlampen paket aan minima, maar verbindt hier wel de voorwaarde aan, dat een contactpersoon van het spaarlampenbedrijf een uur bij je over de vloer dient te komen om een uur lang met je te praten...mag dit? Is het ook niet een soo...
Views: 913   Replies: 4
Last Post: Jun 29, 2008 1:11pm
by secretaris PEL
r
Roel
Baanbrekersbeurs
Klanten van de Sociale dienst leeuwarden zijn middels een brief verplicht om naar de baanbrekersbeurs toegegaan op straffe van korting/inhouden van Uitkering...Alsof mensen zonder dwang niet zouden zijn gegaan...iedereen zoekt werk .. MAAr wat zo erg was, dat is dat...
Views: 946   Replies: 2
Last Post: Jun 28, 2008 1:29pm
by Roel Sluiter
w
Wil
Werkacademie weigert moeilijk bemiddelbaren
Hoewel doorverwezen door zijn contactpersoon bij Sociale Zaken in Leeuwarden weigert de Werkacademie de werkzoekende Marcel de Bruin (48) te helpen bij het vinden van een baan. Als reden voor de weigering wordt genoemd dat hij 'moeilijk bemiddelbaar' zou zijn. Vreem...
Views: 1784   Replies: 3
Last Post: Jun 26, 2008 1:10am
by secretaris PEL
Avond PEL 28 april 2008 over o.a. RE-INTEGRATIE OF DWANGARBEID?
AANKONDIGING: MAANDAGAVOND 28 APRIL 2008 OPENBARE AVOND PEL OVER O.A.: RE-INTEGRATIE OF DWANGARBEID? ------------------------------------------------------ RE-INTEGRATIE OF DWANGARBEID? Vereniging PEL houdt op maandag 28 april a.s. een openbare avond over o.a...
Views: 1153   Replies: 6
Last Post: Jun 23, 2008 8:57am
by Atticus
OPROEP: ERVARINGSDESKUNDIGEN GEZOCHT!
Leeuwarden, 12/3/2008 OPROEP: ERVARINGSDESKUNDIGEN GEZOCHT! Over ervaringen met re-integratiebureau's, werken met behoud van uitkering, bejegening door de sociale dienst, de Werkacademie ed. Beste mensen, het is de bedoeling dat het PEL op MAANDAGAVOND...
Views: 1219   Replies: 8
Last Post: May 18, 2008 3:26pm
by Steunpunt Minima...
k
KSENO
Indymedia als forum over: Opnieuw juridische procedure tegen dwangarbeid in kader WWB
AUB KLIK LINKS HIERNAAST NABIJ DE NAAM KSENO OP HET DUBBELE BEELDSCHERM LOGO OM DE SITE INDYMEDIA TE BEZOEKEN OVER HET RELEVANTE ONDERWERP. ONDERSTAANDE IS SLECHTS EEN WEERGAVE VAN POSTINGS TOT NU TOE OP INDY Opnieuw juridische procedure tegen dwangarbeid in kad...
Views: 1243   Replies: 3
Last Post: May 5, 2008 8:25pm
by KSENO
stipejild
Waar kan ik de folder over Stipejild krijgen ? hij is mij niet gegeven bij het reintergratie bureau en verder ook geen informatie wat betreft Stipejild
Views: 1801   Replies: 4
Last Post: Apr 29, 2008 5:49pm
by d bethlehem
Re: Sociale Activering
Goed stuk, Chris! Het is steunend voor mij (en velen, denk ik) om de waarheid (omtrent het beleid van stigmatiseren en onderuithalen van 'uitkeringstrekkers') zo goed verwoord te zien. Fijn jouw verhaal en je stevig gefundamenteerde betoog te lezen. --- --- --- --...
Views: 1869   Replies: 1
Last Post: Apr 1, 2008 11:26am
by J.Meinardi
klachten of vragen welkom... bij Komitee Vrouw en Bijstand
het komitee vrouw en bijstand: ben je een vrouw/ moeder? heb je een bijstandsuitkering? heb je vragen of klachten over de soos, werkacademie, uitkeringen en alles wat te maken heeft met de bijstand..post je vraag en ik zal er naar kijken... ik ben zelf vrouw...
Views: 981   Replies: 1
Last Post: Mar 22, 2008 12:46am
by secretaris PEL
k
kseno
klacht tegen gedwongen arbeidstelling
Opnieuw juridische procedure tegen dwangarbeid in kader WWB Leos - 03.02.2008 14:59 De strijd van de nieuwe bijstandswet met internationale mensenrechtenverdragen trekt meer en meer de aandacht. Opnieuw is een juridische procedure tegen deze misstand opgestart....
Views: 1034   Replies: 0
Last Post: Feb 7, 2008 12:19am
by kseno
s
soraya
uitstroompremie,workstar
omdat mijn contract bijna is afgelopen kreeg ik en vele andere een cheque ,uitstroompremie thuisgestuurd [250 euro],ik heb een afwijzing omdat ik geen reguliere baan heb ...maar de een heeft t wel gekregen en de andere niet terwijl we allemaal bij de werkfabriek four...
Views: 1231   Replies: 3
Last Post: Dec 9, 2007 1:25pm
by secretaris PEL
s
soraya
workstar
ik werk 32 uur bij workstar opgericht door t reintergratiebedrijf fourstar ,ikzelf zeg dat het een gesubsidieerde baan is .....het vreemde is dat de directeur zegt dat het niet zo is .....ik heb 6 mnd er gewerkt en daarna is het nog een keer verlengd tot 6mnd inderd...
Views: 1102   Replies: 1
Last Post: Dec 8, 2007 1:59pm
by secretaris PEL
1 2 3 4 5 6 7 8
Free Forum powered by Bravenet 
Powered by Bravenet